HUISELIJKHEID - Het industriële interieur met sobere kleuren en materialen krijgt een warme en huiselijke sfeer door houtaccenten, beplanting en zachte texturen. Deze huiselijkheid wordt ook vertaalt in de opstelling van de producten. Hierdoor wordt hun visie enorm versterkt (Pine & Gilmore, 1998).
MUZIEK - Om de huiselijke sfeer nog meer in de verf te zetten, heeft Sissy-Boy een eigen playlist gemaakt met zorgvuldig uitgezochte nummers. Er is gekozen voor popmuziek om de positieve sfeer te benadrukken (Morin, Dubé, & Chebat, 2007).
PASKAMERS - Sissy-Boy heeft bewust gekozen om in de verschillende afdelingen een variant aan paskamers te plaatsen. Zo kan de consument rustig passen en later verder deze afdeling ontdekken. Voor vrouwen is er enerzijds gekozen voor houten paskamers die een speelse uitstraling hebben, voldoende groot zijn en veel plaats hebben om spullen ergens op te hangen en/of te leggen (Ballantine, Jack & Parsons, 2010). Anderzijds is er gekozen voor paskamers met u-vormige rails waar de ruimte wordt afgebakend met een gordijn en een tapijt om een rijkelijk gevoel te bekomen (Karana, Hekkert, Kandachar, 2008). Bij de kinderafdeling heeft men gekozen voor houten huisjes op kindermaat, met een speels/kinderlijke uitstraling en die meteen in het oog springen bij de kinderen.
VERHAAL, VERRASSEN & INSPIREREN - Sissy-Boy wil de consument onderdompelen in een verhaal, ze verrassen en inspireren wat een unieke beleving biedt (Pine & Gilmore, 1999). Een combinatie van kleding en home-land creëert een verhaal. Op deze manier inspireert men de klant om een creatieve en speelse combinatie te maken in zijn of haar aankopen. Na een bepaalde periode worden de combinaties aangepast naar een nieuw thema dat wordt verteld in de etalage en verder terug te vinden is in producten en de presentatie er van. Dit blijft de klanten verrassen en biedt steeds een nieuwe beleving (Schmitt, 1999). Deze unieke ervaring neem je mee naar huis door onder andere de quotes, speciaal voor Sissy-Boy gemaakt, die op de zakjes gedrukt staan.
GROENBELEVING - Over de gehele winkel zijn planten verspreid die zowel verkocht worden als een esthetische functie hebben. Ze zorgen voor een huiselijke en gezellige sfeer (Bringslimark, Hartig, & Patil, 2009) waar Sissy-Boy echt mee wil uitpakken. De planten zijn niet enkel als decoratie maar brengen ook rust in de soms ongewilde drukte (Brengman, Willems, & Joye, 2012).
ORIGINELE MEUBELS - Er is geopteerd voor sober maatmeubilair waardoor de focus volledig op de producten wordt gelegd. Dit maatmeubilair is aangepast aan de afdeling. Zo is bij vrouwen en kinderen gekozen voor wit gelakte buisrekken die aan het plafond bevestigd zijn om kleding aan te presenteren. Terwijl er bij mannen bewust gekozen is voor een stoerdere look. Homeland wordt dan weer op een houten meubel gepresenteerd, want hout wordt geassocieerd met een warm, huiselijk en natuurlijk materiaal (Rice, Kozak, Meitner, & Cohen, 2006; Nyrud & bringslimark, 2010) wat perfect aansluit bij de huiselijkheid die Sissy-Boy wil uitstralen.
Als eyecatcher om juwelen in te presenteren is er gekozen voor een donkerbruin vintage meubel wat meteen in het oog springt tussen de andere strakke vormen en zacht kleurgebruik.
TASTZIN - Zowel de homeland producten als de kleding kan altijd gepast en/of aangeraakt worden wat drempelverlagend werkt bij de consument. Het zorgt ook voor meer vertrouwen in Sissy-Boy en de kwaliteit van de producten die ze verkopen (Jansson-Boyd, 2011; Grohmann, Spangenberg, & Sprott, 2007; Lund, 2015; Peck & Childers, 2003).
MATERIALEN -In het interieur wordt voornamelijk gewerkt met sobere materialen, kleuren en aangevuld met houtaccenten en zachte texturen, wat positieve gevoelens opwekt bij een consument als bij harde, koude materialen (Wastiels, Schifferstein, Heylighen, & Wouters, 2012). Het gebruik van echt hout zal de huiselijke sfeer extra benadrukken, omdat dit materiaal geëvalueerd wordt als warmer en gezelliger dan een houtlook (Jimenéz et al., 2016).
SERVICE - Klantgerichtheid is één van de stokpaardjes van Sissy-Boy en zorgt voor een positieve ervaring voor de klant (Hwang & Chi, 2015). Bij het binnenkomen wordt de klant warm verwelkomd met een persoonlijke aanspreking van het personeel. Zonder opdringerig te zijn, heb je toch het gevoel dat de medewerkers altijd voor je klaar staan moest je een vraag hebben of gewoonweg te veel in je handen, etc. Door de kennis van de producten, de behulpzaamheid en de hartelijkheid van de medewerkers zal de klant een positieve ervaring overhouden aan een bezoek aan Sissy-Boy (Kulkarni, 2013).