Bij het Retail Design Lab kan je als ondernemer/retailer terecht voor wetenschappelijke dienstverlening. Dat wil zeggen dat we grote en kleine retailers uit verschillende sectoren ondersteunen met wetenschappelijke inzichten en antwoorden op hun vragen met betrekking tot het design en concept van de winkel. Dit gebeurt steeds vertrekkende vanuit de perceptie van de consument en met oog op de merkwaarden van de retailer/het merk.
Een van de belangrijkste learnings uit de wetenschap is het belang van een sterk merk. Ongeacht de grootte van je winkel, de sector waar je in zit, zie jezelf altijd als een merk (ook al verdeel je zelf verschillende merken). We vergelijken de opbouw van een merk/winkel graag met een radar. Het is belangrijk om je verhaal (DNA) over te brengen en bij alles wat je doet dit steeds in je achterhoofd te blijven houden. Alleen dan kunnen de volgende lagen van de radar zoals de motor (je winkelinterieur) en de beleving aangezwengeld worden. Op deze manier kan de machine gaan draaien én werkelijk ook resultaten met zich meebrengen.
Hulp nodig bij het uitwerken van je DNA? Vul dan onze design brief in.
Aan de hand van de ingevulde design brief wordt voor verschillende klanten-motivaties een ideale route uitgezet, gekoppeld aan de indeling van de winkel tot op het niveau van productgroepen. Aansluitend denken we na over een relevante look & feel en kunnen er enkele visualisaties ter illustratie uitgewerkt worden. (adviespakket 1)
Ontdek hoe zo'n strategisch grondplan er uitziet en wie wij al mochten adviseren.
Nood aan wetenschappelijke ondersteuning tijdens het ontwerpproces? Wij bieden ook onze expertise aan aan het ontwerpteam om samen meer belevingsgericht te gaan ontwerpen. (adviespakket 2)
Benieuwd hoe jouw winkel scoort op winkelbeleving? We kunnen je huidig winkelconcept aan onze eigen ontwikkelde en wetenschappelijke onderbouwde belevingsaudit (Retail Experience Scan - REXS) onderwerpen. Aansluitend werken we concrete adviezen uit en formuleren we quick wins en visualisaties ter illustratie. Deze adviezen zijn zeer toegankelijk en meteen toepasbaar. (adviespakket 3)
Wij zijn een erkende KMO-portefeuille dienstverlener. Dit wil zeggen dat je tot 30% van het bedrag van onze offerte steun kan krijgen van Vlaio.