Hympala is een dynamische hub waar creativiteit, innovatie en community samenkomen in het hart van de Belgische streetwear scene. Ze begonnen als een kleine winkel die zich richtte op sneakers en lifestyle en zijn uitgegroeid tot een fantastische ruimte in Hasselt die Hympala's waarden volledig belichaamt en tegelijkertijd een unieke en gedenkwaardige winkelervaring biedt.
Uitwerking advies: mei 2024
Opening winkel: augustus 2024
Merkwaarden: authenticiteit, klantgerichtheid, duurzaamheid, avontuurlijk, inclusief, trendsettend
Onze rol: strategisch grondplan + look & feel
Onze aanpak: We waren meteen mee met de vibe waar Hympala voor hun nieuwe winkel naar op zoek was. De verhuis naar een ruimtelijker strakker en kleiner, maar vooral ook verouderde pand zorgde voor heel wat uitdagingen. De analyse van Hympala als merk, het productassortiment én de betrokken community achter het merk kon snel en succesvol worden afgerond mede dankzij de doortastende en vooruitstrevende visie van de zaakvoerders.
De eerste doelstelling was om met hun collecties en nieuwe winkel een krachtig verhaal te vertellen dat niet alleen in het straatbeeld, maar ook in de hele Benelux zou opvallen. Vanwege enkele beperkingen van het verouderde pand werd besloten om een deel van de winkel niet voor verkoop te gebruiken, maar enkel in te richten als opslagruimte.
Aansluitend gingen onze experten aan de slag met de analyse van het winkelpand en kon er een ruimtelijke indeling die de optimale flow en toegankelijkheid bevordert gecreëerd worden. Door strategisch verschillende eyecatchers vooraan, in het midden en achteraan in de winkel te plaatsen, werden er aantrekkelijke looproutes ontwikkeld waarmee we doordacht kunnen inspelen op diverse koopmotivaties.
Het benadrukken van de dynamische sfeer door inkijk in de winkel, met zicht op een zone die exclusief is gereserveerd voor kunstinstallaties en tijdelijke collecties, versterkt het merkbeeld aanzienlijk. De kassa, waarvoor wij een ook een ruimte voor een bar en dj hebben aanbevolen, fungeert als het centrale punt in de winkel. Hier komen muziek, smaak en kleur samen, wat de community die Hympala opbouwt letterlijk rond de tafel brengt.
De keuze voor industriële materialen en gereedschappen als eyecatchers, bouwstellingen als winkelrekken en ruwe wandafwerkingen weerspiegelt de authenticiteit, flexibiliteit, het avontuurlijke karakter en de duurzaamheid waar Hympala voor staat. De onderlinge verbinding van de stellingen creëert bovendien een sterke, intuïtieve flow, waarbij klanten onbewust door de hele winkel worden geleid (of beter gezegd: verleid).
Het kleurenpalet bestaat uit een wit canvas met opvallende kobaltblauwe accenten (die terugkomen in de façade, het plafond, de paskamers en de communicatie) in combinatie met de reeds aanwezige warme houten vloer. De kleuren, prints, texturen en opvallende quotes van de (ook eigen ontworpen) collecties zijn daarbovenop zeer krachtig en belichamen de essentie van Hympala.
Copyright foto's: Hympala