terrazzo
richtlijnen
Bij het selecteren van materialen voor een winkelinterieur is het zeer belangrijk om voldoende belang te hechten aan hoe deze materialen door de gebruiker, hier zowel de retailers als de consument, ervaren kunnen worden. De kleur en textuur van het materiaal kunnen namelijk een invloed hebben op de visuele warmteperceptie. Hoewel men soms ook anders beweert, domineert meestal het visuele aspect bij een multi-zintuiglijke waarneming. Zo kunnen we zeggen dat in een interieur (en vooral bij binnenmuren) kleur een grotere impact heeft op de visuele warmteperceptie dan de textuur. Dus een rode betonnen wand wordt als warmer gezien dan een grove betonnen wand. De grove betonnen wand wordt dan weer als warmer gezien dan een vlakke betonnen wand. Aangezien het niet altijd mogelijk is om een bestaand materiaal van kleur te veranderen kan men door het oppervlak te bewerken een andere textuur creëren inspelen op de warmteperceptie van het materiaal.
Hoe een materiaal er uitziet, beïnvloedt onze perceptie over hoe het materiaal aanvoelt. Vooroordelen en verwachtingen ten opzichte van bepaalde materialen zullen daarom steeds een rol spelen bij het evalueren ervan.
Hoe een materiaal er uitziet, beïnvloedt onze perceptie over hoe het materiaal aanvoelt. Vooroordelen en verwachtingen ten opzichte van bepaalde materialen zullen daarom steeds een rol spelen bij het evalueren ervan.
Waarneming van vormen in het plafond of op de vloer leiden bij de consument tot een verhoging van prikkels die leiden tot emotionele vreugde én ook fysieke beweging . Door de vloer op te delen in verschillende kleuren of materialen (om bijvoorbeeld zones te highlighten of looppaden aan te duiden) kan je mensen binnenlokken, een bepaalde flow doen volgen en ze ook doen stoppen waar je wil (om producten te bekijken).
Hoe een materiaal er uitziet, beïnvloedt onze perceptie over hoe het materiaal aanvoelt. Vooroordelen en verwachtingen ten opzichte van bepaalde materialen zullen daarom steeds een rol spelen bij het evalueren ervan.
Waarneming van vormen in het plafond of op de vloer leiden bij de consument tot een verhoging van prikkels die leiden tot emotionele vreugde én ook fysieke beweging . Door de vloer op te delen in verschillende kleuren of materialen (om bijvoorbeeld zones te highlighten of looppaden aan te duiden) kan je mensen binnenlokken, een bepaalde flow doen volgen en ze ook doen stoppen waar je wil (om producten te bekijken).
Hoe een materiaal er uitziet, beïnvloedt onze perceptie over hoe het materiaal aanvoelt. Vooroordelen en verwachtingen ten opzichte van bepaalde materialen zullen daarom steeds een rol spelen bij het evalueren ervan.
Hoe een materiaal er uitziet, beïnvloedt onze perceptie over hoe het materiaal aanvoelt. Vooroordelen en verwachtingen ten opzichte van bepaalde materialen zullen daarom steeds een rol spelen bij het evalueren ervan.
Materiaal | Details | Milieukost | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
keramisch terrazzo |
|
Materiaal | Details | Milieukost | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
keramisch terrazzo |
|