leder donkerbruin
guidelines
Zelfs via de materiaalkeuze van een zitelement zoals een stoel, krukje of bank kan je de consument bij gebruik, ook al gebeurt er enkel een passieve aanraking, beïnvloeden. Zo worden er bijvoorbeeld wanneer de consument in aanraking komt met een hard zitelement eerder percepties zoals striktheid, stijfheid en stabiliteit opgewekt.
Hoe meer informatie beschikbaar is over de (tactiele) voorkeuren van je doelgroep, hoe vollediger ontwerpers materialen kunnen inzetten die inspelen op de zintuigen, waardoor ze effectiever zijn in het opwekken van emoties bij je doelpubliek. Afwegen en strategische (doelgroep) keuzes maken, zijn daarom al van belang bij selectie in het ontwerpproces.
Zelfs via de materiaalkeuze van een zitelement zoals een stoel, krukje of bank kan je de consument bij gebruik, ook al gebeurt er enkel een passieve aanraking, beïnvloeden. Zo worden er bijvoorbeeld wanneer de consument in aanraking komt met een hard zitelement eerder percepties zoals striktheid, stijfheid en stabiliteit opgewekt.
Hoe meer informatie beschikbaar is over de (tactiele) voorkeuren van je doelgroep, hoe vollediger ontwerpers materialen kunnen inzetten die inspelen op de zintuigen, waardoor ze effectiever zijn in het opwekken van emoties bij je doelpubliek. Afwegen en strategische (doelgroep) keuzes maken, zijn daarom al van belang bij selectie in het ontwerpproces.
Zelfs via de materiaalkeuze van een zitelement zoals een stoel, krukje of bank kan je de consument bij gebruik, ook al gebeurt er enkel een passieve aanraking, beïnvloeden. Zo worden er bijvoorbeeld wanneer de consument in aanraking komt met een hard zitelement eerder percepties zoals striktheid, stijfheid en stabiliteit opgewekt.
Hoe een materiaal er uitziet, beïnvloedt onze perceptie over hoe het materiaal aanvoelt. Vooroordelen en verwachtingen ten opzichte van bepaalde materialen zullen daarom steeds een rol spelen bij het evalueren ervan.
Hoe meer informatie beschikbaar is over de (tactiele) voorkeuren van je doelgroep, hoe vollediger ontwerpers materialen kunnen inzetten die inspelen op de zintuigen, waardoor ze effectiever zijn in het opwekken van emoties bij je doelpubliek. Afwegen en strategische (doelgroep) keuzes maken, zijn daarom al van belang bij selectie in het ontwerpproces.