behang messing
De milieu-impact van het behang varieert in functie van de samenstelling.
guidelines
When selecting materials for a store interior it is very important to pay sufficient attention to the way these materials will be experienced by the users: both the retailers and the customers. Indeed, the colour and texture of a given material can influence the visual perception of its warmth. Although not always true, the visual aspect tends to dominates in a multi-sensorial perception. Hence in an interior, colour (especially that of interior walls) has a greater impact on the visual perception of warmth than texture. In other words, a red concrete wall will be perceived to be warmer than a coarse concrete wall. The coarse wall, in turn, will be perceived to be warmer than a smooth concrete wall. Thus, as it is not always possible to change the colour of an existing material, you might consider altering the texture of a surface to influence its perceived warmth.
Hoe een materiaal er uitziet, beïnvloedt onze perceptie over hoe het materiaal aanvoelt. Vooroordelen en verwachtingen ten opzichte van bepaalde materialen zullen daarom steeds een rol spelen bij het evalueren ervan.
Tactiliteit vormt een heel belangrijk maar soms ook ‘ondergewaardeerd’ aspect dat deel uit maakt van de winkelsfeer. Via het gebruik van de tastzin - van het beleven van de omgevingstemperatuur tot het aanvoelen van ‘de zachtheid’ van het meubilair - kan er een subtiele boodschap overgebracht worden bij de consument waardoor het gevoel dat men over hetgeen de retailer aanbiedt en de retailer zelf, beïnvloed kan worden. Zorg ervoor dat de consument zich op zijn gemak voelt (denk maar aan de comfy lounge zetels die je kan vinden bij Starbucks) en geef de mogelijkheid om alle producten te kunnen aanraken (iets dat vaak als de sleutel tot succes gezien wordt voor vele retailers).
The tactile interaction created by a product (or piece of furniture) in a store appears to affect the way this product is perceived. An important consequence is that the tactile aspect of products/furniture needs to be congruent with the appeal of it (the underlying message). The tactile aspect can also be used to reinforce the visual aspect.
Tactiliteit vormt een heel belangrijk maar soms ook ‘ondergewaardeerd’ aspect dat deel uit maakt van de winkelsfeer. Via het gebruik van de tastzin - van het beleven van de omgevingstemperatuur tot het aanvoelen van ‘de zachtheid’ van het meubilair - kan er een subtiele boodschap overgebracht worden bij de consument waardoor het gevoel dat men over hetgeen de retailer aanbiedt en de retailer zelf, beïnvloed kan worden. Zorg ervoor dat de consument zich op zijn gemak voelt (denk maar aan de comfy lounge zetels die je kan vinden bij Starbucks) en geef de mogelijkheid om alle producten te kunnen aanraken (iets dat vaak als de sleutel tot succes gezien wordt voor vele retailers).
Products should be neatly displayed or folded on the shelves, as customers find products less attractive and are less likely to buy them when they think that these products have been touched multiple times before.
Tactiliteit vormt een heel belangrijk maar soms ook ‘ondergewaardeerd’ aspect dat deel uit maakt van de winkelsfeer. Via het gebruik van de tastzin - van het beleven van de omgevingstemperatuur tot het aanvoelen van ‘de zachtheid’ van het meubilair - kan er een subtiele boodschap overgebracht worden bij de consument waardoor het gevoel dat men over hetgeen de retailer aanbiedt en de retailer zelf, beïnvloed kan worden. Zorg ervoor dat de consument zich op zijn gemak voelt (denk maar aan de comfy lounge zetels die je kan vinden bij Starbucks) en geef de mogelijkheid om alle producten te kunnen aanraken (iets dat vaak als de sleutel tot succes gezien wordt voor vele retailers).
When a salesperson touches a customer very subtly and lightly, the chance of participation by this customer, the tip he gives, or in some circumstances his/her evaluation of the service increases. Still, some care is warranted. Salespeople should evaluate whether and when it is appropriate to touch someone during their sales talk. Women tend to have a higher preference for tactile contact and age also seems to play a role as customers over 65 appear to find tactile contact more convincing.