terrazzo
guidelines
When selecting materials for a store interior it is very important to pay sufficient attention to the way these materials will be experienced by the users: both the retailers and the customers. Indeed, the colour and texture of a given material can influence the visual perception of its warmth. Although not always true, the visual aspect tends to dominates in a multi-sensorial perception. Hence in an interior, colour (especially that of interior walls) has a greater impact on the visual perception of warmth than texture. In other words, a red concrete wall will be perceived to be warmer than a coarse concrete wall. The coarse wall, in turn, will be perceived to be warmer than a smooth concrete wall. Thus, as it is not always possible to change the colour of an existing material, you might consider altering the texture of a surface to influence its perceived warmth.
Hoe een materiaal er uitziet, beïnvloedt onze perceptie over hoe het materiaal aanvoelt. Vooroordelen en verwachtingen ten opzichte van bepaalde materialen zullen daarom steeds een rol spelen bij het evalueren ervan.
Hoe een materiaal er uitziet, beïnvloedt onze perceptie over hoe het materiaal aanvoelt. Vooroordelen en verwachtingen ten opzichte van bepaalde materialen zullen daarom steeds een rol spelen bij het evalueren ervan.
Waarneming van vormen in het plafond of op de vloer leiden bij de consument tot een verhoging van prikkels die leiden tot emotionele vreugde én ook fysieke beweging . Door de vloer op te delen in verschillende kleuren of materialen (om bijvoorbeeld zones te highlighten of looppaden aan te duiden) kan je mensen binnenlokken, een bepaalde flow doen volgen en ze ook doen stoppen waar je wil (om producten te bekijken).
Hoe een materiaal er uitziet, beïnvloedt onze perceptie over hoe het materiaal aanvoelt. Vooroordelen en verwachtingen ten opzichte van bepaalde materialen zullen daarom steeds een rol spelen bij het evalueren ervan.
Waarneming van vormen in het plafond of op de vloer leiden bij de consument tot een verhoging van prikkels die leiden tot emotionele vreugde én ook fysieke beweging . Door de vloer op te delen in verschillende kleuren of materialen (om bijvoorbeeld zones te highlighten of looppaden aan te duiden) kan je mensen binnenlokken, een bepaalde flow doen volgen en ze ook doen stoppen waar je wil (om producten te bekijken).
Hoe een materiaal er uitziet, beïnvloedt onze perceptie over hoe het materiaal aanvoelt. Vooroordelen en verwachtingen ten opzichte van bepaalde materialen zullen daarom steeds een rol spelen bij het evalueren ervan.
Hoe een materiaal er uitziet, beïnvloedt onze perceptie over hoe het materiaal aanvoelt. Vooroordelen en verwachtingen ten opzichte van bepaalde materialen zullen daarom steeds een rol spelen bij het evalueren ervan.
Material | Details | Environment cost | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
keramisch terrazzo |
|
Material | Details | Environment cost | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
keramisch terrazzo |
|